Oglaševanje

Neučakani vozniki: "Če rešimo ta problem, v Ljubljani ne bomo imeli zastojev"

20251001_152121 gneča na križišču pred N1
Foto: N1

Eden od vzrokov za hude zastoje v prestolnici so tudi neučakani vozniki, ki zapeljejo v križišče kljub temu, da ga ne bodo mogli pravočasno zapustiti. Kako ukrepa policija?

Oglaševanje

V preteklih tednih je promet v širšem središču Ljubljane nekajkrat "kolapsiral". V prometnem kaosu so obstali tudi avtobusi ljubljanskega potniškega prometa (LPP).

Eden od vzrokov za hude zastoje so tudi ali predvsem vozniki, ki zapeljejo v križišče, ki je že natrpano, nato pa se ne morejo umakniti, ko se prižge zelena luč za voznike, ki pridejo iz druge smeri. Ko v križišče, čeprav je polno, zapeljejo še ti, je kaos popoln.

"Vozniki pogosto zapeljejo v križišče kljub temu, da ga ne bodo mogli pravočasno zapustiti, s čimer zaprejo pretočnost v vse smeri in še povečajo zastoje," opažajo ljubljanski policisti.

Oglaševanje

"Če rešimo ta problem, v Ljubljani ne bomo imeli zastojev," pa je prepričan direktor LPP Peter Horvat.

Kot smo poročali, so v preteklih tednih potnike LPP razburjale kolone v središču mesta. Na Slovenski cesti je promet v času jutranje in popoldanske konice večkrat povsem obstal, mestni avtobusi pa so stali vse od Drame in naprej do Bavarskega dvora. Vozniki avtobusov so ob tem odpirali vrata, da so lahko potniki sestopili in pot nadaljevali peš.

Eden izmed razlogov za takšno gnečo so (delne) zapore zaradi del na cesti, tudi prenove podvoza na Dunajski cesti. Kljub gradbenim delom pa bi bili zastoji lahko občutno manjši, če bi vozniki upoštevali prometne predpise, pravijo na policiji.

Oglaševanje

Avtobusi so namreč obstali (tudi) zaradi prenatrpanih križišč ob robu centra mesta, med drugim Bleiweisove s Celovške in Tivolske z Dunajsko cesto. Tam je promet pogosto zelo upočasnjen, kar vpliva na zastoje v širši okolici.

Dela na Dunajski cesti
Foto: Uroš Kokol/N1

V zadnjih dneh v obeh križiščih pogosto opažamo policiste, gneča pa je manjša. "Policisti usmerjamo oziroma nadziramo promet v skladu s kadrovskimi zmožnostmi in glede na prometne razmere na vozišču," so nam odgovorili z ljubljanske policijske uprave in dodali, da "policisti v večini tovrstnih primerov ne morejo neposredno 'pospešiti' prometa, saj so zastoji pogosto posledica povečanega prometa v vseh smereh, ki vodijo v ali iz določene lokacije".

Lahko pa, kot pravijo, vplivajo na prometno kulturo in spoštovanje prometnih pravil v posameznem križišču. "Vozniki pogosto zapeljejo v križišče kljub temu, da ga ne bodo mogli pravočasno zapustiti, s čimer zaprejo pretočnost v vse smeri in še povečajo zastoje. Zato policisti opozarjajo, da morajo vozniki ob zastojih ravnati tako, da dodatno ne ovirajo prometa – torej ne smejo zapeljati v križišče, če ga ne bodo mogli izprazniti – ter spoštovati vse druge prometne predpise," so navedli policisti.

Oglaševanje

Globa znaša 80 evrov

Pravila so jasna. 100. člen zakona o pravilih cestnega prometa določa, da "voznik pri zeleni luči na semaforju ne sme zapeljati na križišče, če bi zaradi gostote prometa ali ovire obstal na križišču tudi po spremembi svetlobnega znaka in s tem oviral ali onemogočil promet vozil z leve ali desne," pa tudi, da "mora voznik, ki pri zeleni luči na semaforju zapelje na križišče, omogočiti zapustitev križišča vozniku, ki je po spremembi svetlobnega znaka ostal na križišču".

Zakon določa, da se z globo 80 evrov kaznuje voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena. Na naše vprašanje o tem, koliko voznikov so zaradi zgoraj opisanih prekrškov v zadnjem času oglobili v omenjenih križiščih, policija odgovarja, da statističnih podatkov o kršitvah v posameznem križišču nimajo.

Oglaševanje

Pojasnili so, da je globa enaka za vse voznike, tudi voznike avtobusov. V teh križiščih smo namreč večkrat opazili, da so v polno križišče zapeljali tudi vozniki LPP in turističnih avtobusov.

Da so za nedavne prometne kolapse krivi vozniki, ki silijo v že polna križišča, je v torek dejal tudi ljubljanski župan Zoran Janković.

"Tri dni so avtobusi stali v koloni, ker so nevestni vozniki zapirali križišča," je poudaril in dodal, da tega zdaj ne dogaja več ter se zahvalil policistom in redarjem, ki so promet uredili.

Oglaševanje

"Po enem kolapsu ne moremo soditi javnega prometa," pa je poudaril direktor LPP Peter Horvat ter se prav tako zahvalil policistom in redarjem, saj bi bili brez njih kolapsi vsakodnevni.

"Vozniki, ne vozite v križišče, če veste, da ga ne morete izprazniti," je pozval. "Če rešimo ta problem, v Ljubljani ne bomo imeli zastojev," je še poudaril.

Kaznovanje kolesarjev?

Policisti v omenjenih križiščih po naših opažanjih niso nadzorovali le motornega prometa, ampak tudi kolesarje. Več so jih ustavili zaradi vožnje v napačno smer in drugih prekrškov.

"Policisti v okviru rednega dela izvajajo nadzor nad vsemi udeleženci cestnega prometa, tudi nad kolesarji, in preverjajo spoštovanje vseh cestnoprometnih predpisov. Statističnih podatkov ne vodimo na način, da bi lahko podali podatke o številu ugotovljenih kršitev v posameznem križišču," so za N1 sporočili z ljubljanske policijske uprave.

kolo, kolesarka, pehod za pešče, prehod za kolesarje
Aljaž Uršej/N1

N1 PODKAST S SUZANO LOVEC: Ti mladi družbi dajejo sebe

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih